Klantconsulent Verhuur

Bazalt Wonen Zaltbommel

Wat is vereist?

  • Aantoonbare afgeronde hbo-opleiding, richting Vastgoed en Makelaardij, Hospitallity of Communicatie
  • Ongeveer 3 jaar werkervaring in een klantgerichte functie
  • Sterke sociale en communicatieve vaardigheden
  • Nauwkeurig, boodschap over kunnen brengen, en overzicht kunnen bewaren
  • Goede administratieve en digitale vaardigheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent geduldig, probleemoplossend en zeer nauwkeurig
  • Open houding, ondernemend, initiatiefrijk, empathisch en klantgericht

Wat krijg je?

  • €3.537 - € 4.444 (schaal G van de CAO Woondiensten) bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Eindejaarsuitkering van 3%
  • Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 189,5 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Loopbaanbudget
  • Vitaliteistbudget van €50 netto per maand
  • Pensioenopbouw (Stichting Pensioenfonds voor de Woningcorporaties)
  • Laptop/tablet van de zaak

Wat doe je?

  • 40% Klantcontact onderhouden
  • 40% Verhuuradministratie verwerken
  • 10% Contact met overheidsinstanties en maatschappelijke instellingen onderhouden
  • 10% Leer- en verbeterpunten in processen verwerken
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Een nieuwe start, een nieuw thuis. Als Klantconsulent Verhuur bij Bazalt Wonen ben jij degene die woningzoekenden en ons woningaanbod bij elkaar brengt. In de gemeente Altena zorg jij er binnen de kernen Woudrichem, Werkendam en Sleeuwijk voor dat mensen zich thuis kunnen gaan voelen in een woning die echt bij hun past. En dat geeft voldoening: door jouw inzet begint iemands volgende hoofdstuk. Je bent verantwoordelijk voor het verhuurproces van A tot Z. Je plant bezichtigingen in, screent de huurders en stelt huurcontracten op. Daarnaast leg je de focus op de aansluitende verhuur, waardoor de leegstand nihil is. Je zorgt voor het toepassen van de juiste wet- en regelgeving en neemt verantwoordelijkheid voor de correcte administratieve afwikkeling. Maar bovenal: je maakt het verschil voor de mensen die je begeleidt naar hun nieuwe thuis.

Je werkt vanuit een rayonteam, waarbij je met een Technische Rayonopzichter en de Woonconsulent Sociaal Beheer het rayon beheert. Door goed onderling samenwerken staan jullie dicht bij de klant en werken jullie efficiënt. Persoonlijk klantcontact is in deze functie belangrijk: je helpt, begeleidt en informeert onze klanten met aandacht en betrokkenheid. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de controle van de mutatie- en inkomensdossiers voor het hele team, een taak die veel nauwkeurigheid en precisie vraagt. Je verwerkt jouw eigen verhuuradministratie foutloos en hebt regelmatig contact met overheidsinstanties en maatschappelijke instellingen. In deze rol krijg je te maken met een grotere administratieve dynamiek dan in andere klantconsulentfuncties. Dat maakt het werk extra uitdagend en vraagt van jou dat je geduldig bent en nauwkeurig te werk gaat.

Je maakt onderdeel uit van een gedreven en gezellig team Markt & Maatschappij, bestaande uit vijf Klantconsulenten, vier Woonconsulenten, zes Frontoffice Medewerkers, één Klantconsulent Huurincasso, één Digitaal Klantadviseur, twee Projectleiders en een teamleider. De komende jaren staan in het teken van het versterken en groeien van de afdeling. Daarbij krijgt de afdeling Wonen een centralere rol richting Vastgoedbeheer en Bouwlinie. De samenwerking met deze afdelingen wordt verder uitgebouwd en de verbindingen versterkt, zodat  huurders en woningzoekenden nog beter bediend kunnen worden.

Als je energie krijgt van persoonlijk klantcontact én het leuk vindt om de regie te houden over een strak en zorgvuldig administratief verhuurproces, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Klantconsulent Verhuur

Op een leuke werkdag heb je alles afgestemd binnen jouw rayon en vervolgens een lang wachtende woningzoekende blij gemaakt met een nieuwe woning, waarna je een bezichtiging hebt georganiseerd voor vijf geïnteresseerden op basis van jouw woningadvertentie.

Op een minder leuke werkdag heb je een overvolle agenda met veel onverwachte afspraken met woningzoekenden en huurders, waardoor je nauwelijks toekomt aan het afronden van de lopende verhuuradministratie en je je constant laat leiden door de drukte van het moment.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bezichtigingen bijwonen
    • Inkomstenverklaring checken
    • Klant- en Woonconsulenten overleg
    • Verhuuradministratie verwerken
    • Bezichtigingen bijwonen
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Klant- en Woonconsulenten overleg
    • Bezichtigingen bijwonen
    • Inkomstenverklaring checken
    • Verhuuradministratie verwerken
    • Klantcontact onderhouden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Bezichtigingen bijwonen
    • Inkomstenverklaring checken
    • Verhuuradministratie verwerken
    • Procesoptimalisatie uitvoeren
    • Klantcontact onderhouden
    • Vrije dag
    • Donderdagmiddagborrel

Voorbeeld uit de praktijk

Er komt een klacht binnen van een huurder nadat de servicekosten zijn afgerekend. De huurder is het niet eens met de verbruikskosten die betaald moeten worden. Hoe ga je hiermee om?

Je gaat direct aan de slag om deze klacht zo goed mogelijk te beantwoorden. Je duikt in de materie en stelt vragen aan je collega’s van de afdeling Finance voor de financiële details. Je bent in staat om goed door te vragen en je daarbij te verplaatsen in de klant. Wanneer de details duidelijk zijn, ga je aan de slag met een goed geformuleerde brief naar de klant. Je voelt je verantwoordelijk voor het probleem en je vindt het leuk om het op te lossen van A tot Z door de samenwerking te zoeken met collega's. Hierbij houd je de klanttevredenheid in het oog.

Groeipad

Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. In deze functie zul je je vooral ontwikkelen in de breedte door je specialisme en projectleiderschap uit te breiden.

Klantconsulent Verhuur

Werken bij Bazalt Wonen

Jouw talent, energie en gedrevenheid. Zet het in voor onze huurders. Een fijn en veilig thuis voor iedereen, dat is wat je hier realiseert.

Dat doe je natuurlijk samen. Voel je thuis in een team vol verschillende expertises. Met 70 collega’s zijn we groot genoeg om doorslaggevend te zijn voor het welzijn in de regio. Tegelijkertijd compact genoeg voor een persoonlijk karakter en het maken van eigen keuzes. Oók als het gaat om je eigen ontwikkeling.

Bouwen aan jouw idealen. En die van ons.
Wist je dat we een dochteronderneming hebben, Bouwlinie? Deze projectontwikkelaar bewijst dat een warm hart uitstekend samengaat met een resultaatgericht karakter. Dat maakt ons tot een woningcorporatie waar sociaal beheer en commercieel bouwen samenkomen. Die dynamiek is uniek! Maak waar wat jou aan het hart gaat. Wordt onderdeel van team Bazalt Wonen!

Onze vacatures
Check hier onze waardevolle vacatures. Liever eerst kennismaken dan direct solliciteren? Kom op koffie-date! We stellen ons graag uitgebreid aan je voor. Maar we zijn vooral geïnteresseerd. In jou en wat jij wil bijdragen.

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 70 medewerkers
  • Opgericht in 1919
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Foto van medewerker Mustapha Bounjoua
Foto van medewerker Maruscha
Foto van medewerker Sandra
Foto van medewerker Romano van Heukelum
Foto van medewerker Diana Klopstra
Foto van medewerker Melissa van der Geld,

Mustapha Bounjoua (46) - Inkoopadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het maatschappelijk ondernemend bezig zijn en het nastreven naar professionaliteit en verbetering trok mij erg aan. De mate van zelfstandigheid die van je verwacht wordt en de vrijheid die je ervoor krijgt in het uitoefenen van je functie maakt dat ik er met veel plezier werk.

Wat was je vorige baan?
Contractbeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en het maken van een stevige wandeling.

Maruscha (31) - Medewerker Contractonderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot commercieel bedrijf. Wat ik daar heel erg miste was het gevoel dat je écht deel bent van de organisatie. Toen ik de vacature bij Bazalt Wonen zag was ik direct nieuwsgierig. De sollicitatie- en kennismakingsgesprekken voelde als een warm bad.

Wat was je vorige baan?
Montageplanner

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, festivals bezoeken en leuke dingen doen met vrienden en familie

Sandra (39) - Woonconsulent op de afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonconsulent is een veelzijdige functie, waarbij je niet alleen achter de voordeur komt, maar ook gebruik maakt van ons netwerk. Daarbij kan ik in mijn functie gebruik maken van mijn opleiding en vaardigheden uit mijn vorige baan. Deze combinatie maakt het dat ik heel graag deze functie wilde gaan doen. Tot op de dag als vandaag heb ik daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Wat was je vorige baan?
Politieagent

Romano van Heukelum (28) - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik aan het afstuderen was kwam de vacature van Rayonopzichter voorbij van het rayon Woudrichem. Ik moest nog wel vier maanden naar school, maar ik dacht probeer het toch. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Na een zeer goed gesprek waren we er snel uit. Ik ben toen op mijn les vrije dag gaan werken en toen ik mijn diploma op zak had, ben ik fulltime aan de slag gegaan. Nu zes jaar later zit ik er nog steeds, maar dan in de rol als Projectleider.

Wat was je vorige baan?
Rayonopzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Het organiseren van de leukste feestjes en evenementen

Diana Klopstra (49) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Melissa van der Geld, (29) - Afdeling Markt en Maatschappij, Financieel klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bazalt Wonen wil haar huurders echt leren kennen. De tijd en vrijheid die ik krijg om in gesprek te gaan met huurders vind ik erg fijn. Juist daardoor kunnen we problemen voorkomen. Ik was op zoek naar deze mensgerichte aanpak.

Wat was je vorige baan?
Bewindvoerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en tijd doorbrengen met familie of vrienden

Sollicitatieproces

Kennismakingsgesprek met HR en leidinggevende
Tweede gesprek met leidinggevende en Manager/collega
Meeloopmoment met collega
Arbeidsvoorwaarden voorstel
Verklaring omtrent gedrag
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven